dinsdag 11 oktober 2011

Menselijke houdingen

Ik heb nu een massa informatie en dit is zeker nog maar het topje van de ijsberg. Ik heb daarom besloten om al een kleine vernauwing van het onderwerp te maken. Ik ga niet meer kijken naar alle soorten houdingen en bewegingen, maar ik ga specifiek zoeken naar menselijke bewegingen. Het is niet de bedoeling dit te letterlijk op te vatten. Je kan ook een menselijke beweging veruiterlijken zonder het afbeelden van een lichaam.

Door het maken van deze vernauwing, verlies ik jammer genoeg wel enkele mooie voorbeelden. (dit wilt natuurlijk niet zeggen dat dit niet als inspiratie kan dienen)

HOUDINGEN:
-Naomi Filmer: juweelkunst, zoeken naar banale vormen van het menselijk lichaam en deze benadrukken door dit te decoreren
i love her !










- Ernesto Neto: omsluiten van lichamen, installaties












- Lucas Neumann de Antonio: typografie met handen (door deze selectie verlies ik ook heel wat andere interessante typografen)


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten